Bilgisayar periyodik bakım ve onarım sözleşmesi nasıl hazırlanmalı?
Bilgisayarlar günümüzde tüm şirketlerin üretim, depo, sevkiyat, muhasebe departmanları gibi tüm birimlerinde yardımcı unsur olmaktan çıkıp, üretimin ana unsuru haline gelmiştir. Dolayısı ile beklenmeyen bir bilgisayar arızasında sistemin çarklarından biri bozulmakta ve tüm üretim zincirini sekteye uğratmaktadır. Hal böyleyken şirket içi bilgisayarların periyodik bakımları zaruri hale gelmiştir. Bilgisayar bakımlarının zamanında ve tam olarak yapılması üretimin zincirinin olası bilgisayar arızaları ile durmasını engeller. Bilgisayar sistemleri içerisindeki masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar, sunucu bilgisayarlar, yazıcılar ve iletişimi sağlayan ağ ürünlerinin aylık ve yıllık bakımları için bazı şirketler bilgi işlem personeli barındırırken, bazıları profesyonel firmalar ile bilgisayar bakım anlaşması yaparak bakım ve onarım işlerinin sorumluluğunu yüklenici firmaya devretmektedir.
Bilgisayar bakım anlaşması yapmak gerekli mi?
Bilgisayar bakım anlaşması yapıp yapmama konusunu tamamen şirketin büyüklüğü, mevcut bilgi işlem personelinin yeterliliği ve yapmakla yükümlü olduğu diğer işlerle ilgilidir. Büyük çaplı işletmelerde bakım ve onarım faaliyetleri için istihdam edilmesi gereken sayıda personel bulundurma maliyeti bilgisayar bakım sözleşmesi ile hizmet almaktan çoğu zaman daha maliyetli olmaktadır. Günümüz şartlarında tüm idari birim çalışanlarının bilgisayar kullanmayı temel düzeyde bildiği varsayıldığında, karşılaştığı arıza, hata vb. durumları IT desteği aldığı firmaya iletebilmekte ve firma tarafından tahsis edilen personel, yazılım hatalarını uzaktan, donanım arızalarını yerinde servis vererek çözebilmektedir.
Genellikle on üzeri bilgisayar bulunan ve üretimin doğrudan veya dolaylı bilgisayar sistemlerine bağlı olduğu firmalarda bilgisayar bakım anlaşması yapılmasını önermekteyiz.
Bilgisayar bakım sözleşmesi ile verilen hizmetler nelerdir?
Firmaların bilgisayar sistemleri bulundukları sektöre göre değişiklik gösterir. Müşterilerin yüklenici firmadan beklentisi ve ihtiyaçları farklı olabilir. Her firma ile olan anlaşmalarımız farklı olsa dahi genel olarak müşterilerimizin bizden beklediği ve standart olarak sunduğumuz bilgisayar bakım sözleşmesi içerisine dahil olan hizmetlerimizden bazıları aşağıda belirtilmiştir. Bir firma ile bilgisayar bakım anlaşması yaptığımızda aşağıdaki hizmetleri sunarız.
- Tüm bilgisayarlarda antivirüs, malware gibi zarar yazılımların taramasını yaparız. Sunucu bulunan anlaşmalı firmalarımızda endpoint antirivüs çözümleri bulunduğundan firmada bulunmadığımız zamanlarda da virüs taraması otomatik yapılarak sunucuda saklanır. Periyodik bakım zamanındaki alınan raporda bu zararlılar tespit edilir.
- Tüm bilgisayarlarda, firma personeli tarafından bildirilen arızalar ve hatalar için arıza tespiti yaparız. Yerinde onarım yapılabilecek arızaları aynı gün tamamlar, parça değişimi gerekli olduğu durumlarda muadil ürünler tedarik ederek, arızalı ürünleri teknik servisimize alırız.
- Tüm ağdaki yazıcılar, güvenlik duvarı, akıllı switchler ve ağ diskleri gibi network cihaz ve yazılımlarını tararız. Varsa firma personeli tarafından bildirilen hata ve arızalara çözüm üretiriz.
- Yazıcılar için sarf malzeme ve toner ihtiyaçlarını kontrol eder, azalan ürünler için yedek malzemeleri tedarik ederiz.
- Bu hizmetlerimiz dışından firma ile web sitesi, güvenlik ürünleri, ses ve santral sistemleri ile ilgili bakım anlaşmalarımız var ise bu hizmetler içinde periyodik bakım ve onarım çalışmalarımızı yaparız.
Bilgisayar bakım sözleşmesi hangi ürünleri kapsar?
Bilgisayar bakım anlaşmaları, sözleşmede firma ve müşteri tarafından belirlenen tüm ürünler ve hizmetleri kapsar. Firmamızda bilgisayar sistemleri, güvenlik sistemleri, web barındırma ve tasarım hizmetleri anlaşmaları ayrı ayrı yapılabildiği gibi tek sözleşme ile de yapılabilmektedir. Bilgisayar bakım anlaşmaları için tek tip hazır bir sözleşme yoktur. Firmaların ihtiyaçları ve beklentilerine cevap verebilecek sözleşmeler oluşturulur.
Bilgisayar bakım ve onarım sözleşmesi maddeleri nelerdir?
Bilgisayar bakım anlaşmalarında genellikle kullanılan maddeleri aşağıda listeleyeceğiz. Bu sözleşmeler her firmaya özel olarak hazırlandığı için beklenti, ihtiyaç ve istekleriniz keşif sonrasında sözleşmeye yazılmaktadır. Maddelerde bakım onarım hizmetlerinden sorumlu işletme “Firma”, hizmet alan işletme “Müşteri” olarak anılacaktır.
- Firma, müşterinin bilgisayar, yazıcı, ağ ürünleri, mail sunucusu, dosya paylaşımı ürün ve servislerinin periyodik bakımlarından sorumlu olacaktır.
- Firma, müşteri tarafından bildirilen arızalara … iş saati içerisinde müdahale etmek ve … iş günü içerisinde çözmelidir.
- Firma, periyodik bakımlarda ve bildirilen arızlarda onarımları yerinde yapacak, yerinde onarımı mümkün olmayan cihazları teknik servisine götürecek ve en kısa zamanda teslim edecektir.
- Yazıcıların sarf malzeme ihtiyaçları, müşteri tarafından bildirilecek, firma tarafından tedarik edilecektir.
- Bu anlaşmanın … tarihinde yürürlüğe girecek ve … yıl geçerli olacaktır.
- Bu anlaşmanın feshi tarafların en az bir ay önceden karşı tarafa yazılı bildirimi ile karşılıklı olarak yapılacaktır.
Etiketler: Bilgisayar Bakım Anlaşması, Bilgisayar Bakım Sözleşmesi, Bilgisayar Periyodik Bakım, Bilgisayar Bakım, IT Bakım Anlaşması, IT Bakım Sözleşmesi, Bilgisayar Yıllık Bakım, Bilgisayar Yıllık Bakım Anlaşması, Bilgisayar Yıllık Bakım Sözleşmesi