Santral nedir? Hangi telefon santralini almalıyım?
Telefon santralleri daha çok işletmelerde kullanılan, telefon görüşmelerinin karşılanması, dahili hatlara yönlendirilmesi, dahili hatlar arasında görüşme yapılabilmesini sağlayan sistemin genel adıdır. Analog (karasal) santral, ip santral ve sanal santral olmak üzere tercih edilen birçok modeli bulunmaktadır. Bu yazımızda santral modelleri ve işletme ihtiyaçlarına göre hangi santrallerin seçilmesi gerektiği konusunda bilgi vereceğiz.
Analog santral nedir?
Analog telefon santralleri geleneksel telefon kabloları üzerinden çalışırlar. Maliyetinin düşük, kurulumunun ve kullanımının kolay olması ile günümüzde en çok firmada kullanılan santral modelidir. Bir telefon santralinde olması gereken temel fonksiyonlara sahiptir. Sesli karşılama, görüşme kaydı gibi ekstra istenilen özellikler için gerekli kartlar takılarak işlem yapılabilir.
Ip santral nedir?
Ip telefon santralleri, temel fonksiyonlar olarak analog santrallerin sahip özelliklerinin tamamına sahip olan, kurulum maliyeti yüksek ancak bakım ve revizyon maliyeti düşük olan internet tabanlı sistemlerdir. Ip tabanlı olması sebebi ile kurulumu yapılacağı tesiste var olan kablolama altyapısı kullanılabilmekte, cep telefonları, tablet ve bilgisayarlardan görüşme yapılarak masa telefonlarına bağımlılığı kaldırmakta ve özel ip telefonlar aracılığı ile görüntülü görüşmeye imkân tanımaktadırlar. Analog santrallere göre kullanıcıların en çok kullandığı özellik; ip telefonlarda gelen çağrıların cep hatlarına yönlendirilebiliyor olmasıdır.
Sanal santral nedir?
Sanal telefon santralleri, temel fonksiyonlar bakımından ip santralin özelliklerine sahip olan, fiziki olarak kurulum gerektirmeyen, internet üzerinden çalışan, satın almak maliyeti düşük, kiralama yöntemi ile satılan bulut santral hizmetidir.
Telefon santralleri nerelerde kullanılır?
Telefon santralleri birden fazla telefon numarası ve ikiden fazla dahili hattın olduğu durumlarda tercih edilir. Sesli karşılamaya ihtiyaç duyulan tek hatlı, tek dahilili yerlerde de kullanılabilir. Küçük ve orta boy işletmeler dahil olmak üzere kullanım oranı bilgisayar kullanımına eşittir.
Sesli karşılama nedir? Nasıl yapılır?
IVR olarak da bilinen sesli karşılama, telefona çağrı geldikten sonra santrale kaydedilen robot sesin çağrıyı karşılaması, bağlanmak istediği dahiliye veya direkt operatöre yönlendirme yapmasıdır. Sesli karşılama ip ve sanal santrallerde ekstra kart eklemeden yapılabilmekte, analog santrallerde santral modeline uygun bir robot kartı takılarak yapılabilmektedir. Sesli karşılama, firmadan bir kişinin robot kartına ses kaydı yaparak kurulabilmekle beraber, profesyonel karşılama ihtiyaçları için stüdyolarda metinler seslendirilerek kurulum yapılmasını önermekteyiz. Sesli karşılama yaptırmak isteyen son kullanıcı aşağıdaki örnek metinde olduğu gibi şirket içi birimlerinin bir listesini ve karşılamada söylenmesini istediği şeyleri yazar ve bu metin stüdyolarda seslendirilerek robot kartına yükleme yapılır. Sonrasında robot kartı santrale takılarak sesli karşılama aktif edilir. Ip santrallerde karşılama sesi usb üzerinden ip santrale yüklenir.
Sesli karşılama örnek metni;
“X firmasına hoş geldiniz.
Kalite standartları gereği görüşmelerimiz kayıt edilmektedir.
Please press 9 for English.
Dahili numarayı biliyorsanız tuşlayınız.
Bilmiyorsanız;
Satış için 2’yi
Muhasebe için 3’ü
Teknik Servis ve Satın alma için 4’ü
Lojistik için 5’i
Operatör yardımı için 0’ı tuşlayınız.”
Görüşme kaydı nedir? Nasıl yapılır?
Görüşme kaydı telefon santrali üzerinden yapılan dış veya iç konuşmaların bir kayıt cihazı aracılığı ile diske veya bilgisayara kaydedilmesidir. Santrale takılan ekstra bir vr kayıt cihazı ile görüşmeler kayıt edilmektedir. Kayıt cihazları kaç kanaldan ses kayıt edilecek ise uygun cihaz tercih edilmelidir. Her dahilinin veya dış hattın görüşmesi ayrı olarak kayıt edilir.
Santrallerde cep telefonu hattı kullanılabilir mi?
Tüm santrallerde cep telefonu yani GSM hattı kullanılabilmektedir. Analog santrallerde ekstra olarak eklenebilen fct cihazları ile cep hattı kullanmak mümkündür. Bu cihaz ile cep telefonu hattından çağrı almak ve arama yapmak mümkündür.
Cep telefonuna yönlendirme nasıl yapılır?
Kullanıcılar tarafından en çok sorulan sorulardan biri olarak ofisten dışarı çıkıldığında santrale gelen çağrıları cep telefonuna yönlendirmek; analog santrallerde mümkün değildir. Analog santral kullanan kullanıcıların yapabileceği en kolay yönlendirme yolu telekom şirketi ile irtibata geçerek hattın yönlendirilmesini sağlamaktır. Ip ve sanal santrallerde cep hattına yönlendirme yapılabilir.
Hat kapasite artırımı yapılabilir mi?
Telefon santralleri kurulum yapılırken ihtiyaca göre seçilmekte ve belli bir dış hat / iç hat sayısı ile birlikte gelmektedir. İlerleyen zamanlarda oluşan ekstra hat ihtiyaçları hat arttırma kartları ile yapılabilmektedir.
Hangi telefon santralini almalıyım?
Telefon santralleri işletme ihtiyaçlarının ne olduğu ve hat ihtiyaçlarına göre seçilmelidir. Tek merkezde çalışacak ve temel özelliklere sahip olmak isteyen işletmeler analog santralleri tercih edebilir. Merkez, şube ve saha elemanları ile çalışan işletmeler, şubeler arası dahili olarak görüşme yapabilmek ve saha elemanlarına merkeze gelen telefonları aktarabilmek için ip veya sanal santral tercih edebilir. Hat ihtiyaçlarının artması göz önünde bulundurularak hat sayısı artırılabilen santrallerin tercih edilmesi önerilmektedir.
Telefon santralleri hakkında ayrıntılı bilgi almak ve ücretsiz keşif için santral sistemleri kurulumu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.